* ייצור ישראלי - כשאיכות ויופי נפגשים.. * תשלום בBit ואשראי מאובטח * משלוח חינם עד אלייך ברכישה ב199 ₪ * עד 50% הנחה על כל החורף * החלפה / החזרה שליח עד אלייך

שירות לקוחות:
073-374-2220

המרת מידות נעליים

המרת מידות נעליים – מה הגורמים להבדל במידות הנעליים?

כאשר מתחילים לחשוב על ההבדלים בין מידות הנעליים ברחבי העולם, במיוחד כאשר מזמינים באינטרנט, עלולים להתבלבל. ישנן מגוון דרכים לחשב מידות של נעליים, הן למבוגרים והן לילדים. במאמר זה נעסוק בהבדלים בין השיטות השונות ותוכלו לגלות עוד על כך.

המרת מידות נעליים – ההבדלים בין המדינות השונות

מידות הנעליים באמריקה שונות ממידות הנעליים האירופיות. זה בעיקר בגלל ההמרות. ההמרות אינן מדויקות ויכולות להוביל לכך שגודל מסוים יסומן כגודל אחר באמריקה. לדוגמה, הנעל שלך עשויה להיות 39, אבל היא עשויה להיקרא 40. באירופה, ממש כמו הם משתמשים בסנטימטרים כך שאין להם בלבול עם המרות. עם המערכת המטרית, מידות הנעליים שלהם מדויקות ואין להן סתירות כמו במדינות השונות באמריקה.

בישראל, השיטה דומה מאוד לשיטה האירופית ולכן אנו יכולים לרכוש נעליים בכמעט כל מקום. זאת, למעט בריטניה שבוחרת במידות בספרות קטנות יותר (התואמות לשיטה האוסטרלית).
עוד שתי שיטות נוספות שקיימות למדידה של נעליים נהוגות במקסיקו וביפן.

הבדל בין נעלי נשים לגברים

מלבד שיטות החישוב למידות השונות בין המדינות, חשוב לשים לב כי יש גם הבדל בין נעלי גברים לנעלי נשים. למשל, אם נקנה נעליים בארה"ב לגברים נגלה כי צריך להפחית 32 מהמידה האירופאית של הנעל. אך אם נקנה נעליים לנשים נגלה כי צריך להפחית רק 30 מהמידה האירופית כדי להגיע לחישוב הנכון. נעליים אוסטרליות יהיו לרוב 32 מידות פחות מהמידה האירופית.
לכן, לדוגמה, אם יש לנו נעל שהיא מידה 36 בישראל לנשים, היא תהיה מידה 6 בארה"ב, ויכולה גם להגיע למידות 4.5 באוסטרליה וביפן המידה תהיה בכלל 21.

מה גורם להבדלים הללו?

ההבדלים בין השיטות השונות למדידה נובעים משתי סיבות עיקריות. אחת, במדינות רבות בעולם נהוגה השיטה המטרית ובאחרות השיטה האימפריאליסטית. ההבדל השני הוא החישובים של מידות הנעליים המתבססים על שיטות חישוב קלאסיות.

לכן כפות הרגליים נמדדות בצורה שונה למדי בארה"ב לעומת אירופה. מידות הנעליים בארה"ב מבוססות על גרגירי שעורה, שהם בערך 1/3 אינץ' (בסביבות 8.47 מ"מ). מידות נעליים אירופאיות מסתמכות על נקודות פריז, ששוות ל-2/3 סנטימטר (או 6.67 מ"מ).

נקודות פריז אלה הן למעשה יחידת מידה שהפכה להיות נפוצה מאוד, ושימשה לחישוב מדויק יותר של גודל הנעל. זאת, בהשוואה לשיטה העתיקה יותר של החישוב המהוגה באנגליה.

מידות נעליים ותרבות

מידת הנעליים היא גורם תורם למשמעות התרבותית של נעליים. הגודל, המיקום והצורה של הנעל משחקים כולם על האופן שבו היא נתפסת על ידי אנשים.

לדוגמה, בבריטניה, ילדים נמדדים לפי מידת הנעל שלהם בגיל שש. מבוגרים נועלים הנעלה רשמית רק לאירועים מיוחדים כמו חתונות והלוויות. ביפן, יש הבדל משמעותי בין מידות נעליים לגברים ונשים מכיוון שנעלי גברים ננעלות בדרך כלל כנעלי בית בתוך הבית, בעוד שנשים נועלות נעליים עם עקבים לעתים קרובות יותר מאשר בחוץ.

כדאי לזכור גם שלא תמיד המידה משקפת את גודל הרגל בפועל. לתרבויות שונות יש סטנדרטים שונים של יופי והעדפות בכל הנוגע לסגנונות הנעלה. לדוגמה, ביפן, נשים לובשות נעלי "גטה" שגבוהות בערך 1/3 מגובה כף הרגל שלהן, אך עדיין מצליחות להיראות אלגנטיות כשהן נועלות לאירועים רשמיים או לשימוש יומיומי.

הטבעה של המידה על הנעל

אחד מהדברים המייחדים את העידן שלנו, של גלובליזציה, הוא ההבנה כי נעל יכולה להגיע כמעט לכל מקום בעולם. אנו מזמינים נעליים דרך האינטרנט וכך הן מגיעות גם לאנגליה, צרפת, ישראל או ארה"ב. לכן, חברות הנעליים מטביעות את המידה על גבי תווית מיוחדת, לרוב בתוך לשון הנעל, במגוון רחב של שיטות ומידות.

לסיכום, כפי שניתן לראות, המרת מידות נעליים בין מדינות שונות מקלה על רכישה מקוונת ויכולת לקנות נעליים המתאימות לרגליכם בכל מקום.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

טיפים

עקבו אחרי